Najnowsza wizja Uli Lucińskiej i Michała Knychausa powstaje pomiędzy spekulacją i nadzieją, końcem a początkiem. Punktem wyjścia do refleksji o następstwach ekozagłady są metaforyczne obiekty rodem z przyszłości, która stała się przeszłością i nadeszła za szybko. Zapraszamy na wernisaż w czwartek 21.09 o godz. 18:00.
wystawy
Sztuka pomaga nam widzieć. Wystawy 66P to przestrzeń eksperymentowania z tym, jak widzimy rzeczywistość i z tym co zmienia nasze wyobrażenia. Ciekawią nas artyści, którzy rzucają im wyzwanie.
All the stories I have ever told you were fiction. Kuba Stępień
Wystawa prezentuje multimedialną pracę All the stories I have ever told you were fiction Kuby Stępnia. Film przenosi osoby oglądające w odrealniony świat gestów i pozawerbalnej narracji, którą wytwarzają performerki jednoczące się w półimprowizowanym ruchu. Sześć przeplatających się scen wideoperformansu tworzy hipnotyczny kolaż fikcji, wyobrażeń i pragnień zbudowany z obrazów ciał, kolektywnego ruchu i intymności, podważając standardy normatywnej komunikacji i binarnych porządków.
Silent Disco. Monika Falkus
Idąc za słowami artystki poszukującej miłości, wkraczamy w pustkę i lęk. Nieprzypadkowo ambiwalentne odczucia i przeciwstawne emocje stają się głównym kluczem, za którym podąża narracja wystawy.
Wystawa 20. Biennale WRO 2023 w PIEKARNI (66P + galeria Geppart ASP Wrocław)
Wiodącym nurtem tegorocznej edycji Biennale WRO jest rozmowa prowadzona przez ludzi i maszyny, a właściwie – świat współdzielony z robotami, maszynami i botami, które w niesamowitym tempie uczą się nas, ale i narzucają nam nowe zachowania.
Budzę się w miejscu, w którym żaden człowiek nie zdoła żyć. Adam Kozicki
Najnowszy cykl obrazów Adama Kozickiego dotyczy doświadczeń wypartych i wymazywanych z przekazu medialnego: zasieków i murów, bezprawnych deportacji, cmentarzysk ciał osób, które zostały uznane za niewarte życia. Nie spodziewajcie się malarskiego realizmu, bo on w takiej sytuacji jest bezradny – to raczej świat spotęgowany, nie-do-wyobrażenia ze zdystansowanej perspektywy.
Save as. Jarosław Potoczny
Wystawa tworzy obraz uwikłania w zakamuflowany system ograniczeń kształtujący życie poprzez mechanizmy wychowawcze, prawno-polityczne, ekonomiczne i kulturowe. Tu nie ma alternatywy, jest tylko droga wyznaczona przez pochłaniający galerię labirynt, po której – w imię naszego bezpieczeństwa (a także dobra i wolności) – życzliwie prowadzi elektryczny pastuch.